Banana Brownie Smoothie

Kac Food #1: Banana Brownie Smoothie

Dzisiaj przychodzę do Was z czymś specjalnym – śniadaniem, które postawi Was na nogi, kiedy dzień wcześniej wypijecie trochę za dużo i rano nie macie siły ani energii na nic. Banana Brownie Smoothie przygotujecie w kilka chwil, a same składniki koktajlu zostały dobrane tak, żeby wspomóc organizm w walce z kacem. 

Przepis powstał we współpracy z dietetykiem – Mileną Nosek. Zachęcam do odwiedzin jej bloga, na którym znajdziecie sporo tekstów eksperckich. 

Składniki na jedną porcję smoothie: 

banan (zmrożony spowoduje, że smoothie będzie bardziej kremowe)

szklanka „mleka” roślinnego, np. ryżowego czy migdałowego 

50 ml espresso

2-3 łyżki płatków owsianych

łyżka kakao >80%

szczypta różowej soli 

syrop klonowy do smaku

Wszystkie składniki umieść w kielichu blendera i zmiksuj na gładkie smoothie.

Składniki, które trafiły do blendera, nie znalazły się tam przypadkowo!

Banan zawiera pokaźną ilość potasu, błonnika, ale przede wszystkim dużo cukrów prostych. Im bardziej żółta skórka, czy tez brązowe plamki tym więcej cukru ma banan. To właśnie dlatego jest on idealny jako szybkie doładowanie energii, kiedy jesteście skacowani. Bogate w magnez kakao stymuluje przepływ krwi, dzięki fenyloetyloaminie poprawia nastrój i ogólnoustrojowe ukrwienie. Więcej na temat kakao przeczytacie na blogu Mileny tutaj.

Płatki owsiane są źródłem cukrów złożonych, które zabezpieczą Was przed zbyt szybkim skokiem insuliny, czyli jednocześnie zbyt szybkim ponownym obniżeniem cukru we krwi. Dodatkowo zawarty w płatkach błonnik pomoże Waszym organizmom pozbyć się toksyn odpowiednią drogą, że tak powiem 😛 

Banana Brownie Smoothie
fot. Filip Sadowski

A jaki jest Wasz patent na kaca? 

Please follow and like us:
error

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *